طراحی و اجرای سیستم‌های صوتی و تصویری

در واقع سیستم کنفرانس یک پکیج از تجهیزات صوتی و تصویری می باشد که اصلا مختص برپایی کنفرانس و همایش ها است. برای راه اندازی و به عمل آوردن سیستم کنفرانس در تمامی بخش ها لازم است به انجام یک سری پایه ریزی با حداقل استاندارد ها می باشد.
فواید استفاده از این سیستم در سالن کنفرانس سبب می گردد تا کیفیت برگزاری جلسه و خشنودی سخنرانان و میهمانان تامین و تضمین گردد. و زمانی که جلسات در وقت هوشمند شوند ، هزینه و صد البته در مصرف انرژی از نیروی انسانی صرفه جویی می شود.
یکی از پیشرفته ترین این تجهیزات سیستم صوت و میکروفون اتاق کنفرانس و دیگر لوازم جانبی آن است و یکی دیگر سیستم تصویر مانند ویدئو کنفرانس و ویدئو پروژکتور و دیگر لوازم همراه آن است. و اینکه سالن کنفرانس که محل نصب و استارت این تجهیزات می باشد هم باید دارای تمامی استاندارد ها باشد.

طراحی و اجرای سیستم‌های صوتی و تصویری
از دیگر استانداردهای مقایسه بستر ارتباطی دستگاه می باشد که شبکه می باشد یا چند سوکت پین است . موارد دیگر امکان رای گیری , امکان نصب سیستم بصورت وایرلس(مدل های خاص) , امکان تعیین تعداد سخنرانان همزمان , قابلیت مدیریت سخنرانان و قطع میکروفن ها توسط رییس جلسه, توانایی برقراری تله کنفرانس با سایر نقاط , پشتیبانی از دوربین کنفرانس , پشتیبانی از مترجم زبان و اینکه دستگاه دیجیتال است یا نیمه دیجیتال می توان اشاره کرد .
البته بهترین و کاربردی ترین سیستم مورد احتیاج در سالن کنفرانس، سیستم صوت کنفرانس می باشد و سیستم کنفرانس بیشتر در سالن های اجتماعات ، آمفی تئاترها ، سالن های کنفرانس و همایش ، محل های انجام مذاکرات در هر سازمان و .. قابل اجرا می باشد .
طراحی و اجرای سیستم‌های صوتی و تصویری