طراحی و اجرای سیستم‌های نورپردازی

طراحی و اجرای سیستم‌های نورپردازی سالن همایش، نورپردازی سالن سینما، آمفی تئاتر و کنسرت و همچنین نورپردازی سالن کنفرانس از جمله مسائلی است که تاثیر بسزایی در کاربری و زیبایی اماکن یاد شده خواهد داشت. نورپردازی مناسب می‌تواند تاثیر فوق العاده ای در رسیدن به اهداف مورد انتظار از سالن داشته باشد. همچنین درک افراد از ماهیت سخنرانی‌ها، مراسم‌ها و جلسات نیز اثر پذیر از این مسئله است. انتخاب نور مناسب که از طریق محاسبات دقیق مهندسی صورت می‌گیرد طراحی داخلی را تحت تاثیر قرار داده و رضایت کاربران و حضار را در برخواهد داشت. نورپردازی سالن‌های مختلف با در نظر گرفتن عوامل مختلف صورت می‌پذرید.

نورپردازی سالن سینما

نورپردازی سالن سینما از آن جمله می‌توان به تم رنگی دکوراسیون و مبلمان سالن، وجود یا عدم وجود نور طبیعی و وسعت فضا اشاره نمود. وقتی تمامی موارد به درستی در کنار هم قرار می‌گیرد و نورپردازی اصولی صورت می‌پذیرد یک فضای معمولی تبدیل به محیطی ویژه با کاربرد خاص می‌گردد.
در این مقاله ما به مبحث نورپردازی در دو بخش جداگانه نورپردازی سالن همایش، نورپردازی سالن سینما و کنسرت و از طرفی نورپردازی سالن کنفرانس خواهیم پرداخت. زیرا نورپردازی هر یک از این دو بخش ویژگی‌ها و ملاحظات خاص خود را دارا می‌باشند.


طراحی و اجرای سیستم‌های نورپردازی
نورپردازی سالن همایش | آمفی تئاتر و کنسرت

نورپردازی سالن همایش و آمفی تئاتر و کنسرت طراحی و اجرای سیستم‌های نورپردازی، آمفی تئاتر، سینما و کنسرت باید همواره به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. هدف آنکه افراد در زمان گوش دادن به سخنرانی‌ها و یا مشاهده اجراها بتوانند تصویر واضحی را مشاهده نمایند. از دیگر ابعاد نورپردازی اماکن یاد شده ایجاد و هدایت پرتوهای نوری جهت تامین روشنایی موضعی و جلوه های خاص مورد نیاز است. این امر درک بهتری از مطالب و برقراری ارتباط بالاتر با اجراها و نمایش‌ها را برای حضار همراه خواهد داشت. مضافا تامین روشنایی کافی هنگام ورود و استقرار در سالن و یا هنگام خروج و تخلیه اهمیت بالایی دارد.

در سالن‌های همایش، سینما و کنسرت کلیت نورپردازی فضا به دو بخش نورتخصصی و روشنایی عمومی تقسیم می‌گردد.

روشنایی عمومی

روشنایی عمومی یا نور عمومی به مجموعه منابع نوری که جهت تامین نور کلی فضای سالن شامل جایگاه‌های حضار، راهروها، لابی و … نصب و راه اندازی می‌شوند اطلاق می‌گردد. سیستم نور عمومی غالبا متشکل از لامپ‌های نصب شده در سقف، دیوارها و نورهای مخفی می‌باشد. این سیستم علاوه بر تامین روشنایی به لحاظ زیباسازی فضا و دکوراسیون داخلی نیز اهمیت دارند. عموما سعی بر این است از منابع نوری با روشنایی کافی و در عین حال مصرف پایین انرژی و تولید گرمای کمتر همچون لامپ‌های LED استفاده گردد.

همچنین در مبحث نورپردازی سالن همایش، نورپردازی سالن سینما، آمفی تئاتر و کنسرت بعضا نیاز است در زمان ایراد سخنرانی‌ها و اجرای نمایش‌ها نور سالن به حداقل کاهش یابد تا تمرکز حضار متوجه سن سالن یا پرده نمایش باشد. در این مواقع باید جهت تامین امنیت و راحتی افراد حین رفت و آمد در راهروها از منابع روشنایی مخصوص اینکار همچون چراغ های لبه پله و چراغ بالای درب ها (چراغ خروج) استفاده گردد.

 

سایر مطالب مرتبط :

معرفی صندلی اداری و همایش | تولید میز کنفرانس | تولید انواع صندلی | کانتر و تریبون

صندلی آمفی تئاتر

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما در تماس باشید.

آدرس ما واقع در کرج، کمالشهر، میدان شهید بهشتی، بلوار شهرداری، ساختمان بوستان، طبقه ۲، واحد ۱۲

شماره‌های تماس ما: ۳۴۷۱۵۰۹۵ ۰۲۶ | ۵۶۸۹۵۷۰ ۰۲۶ | ۳۶۱۸۲۳۶ ۰۹۱۹ | ۸۲۲۳۰۹۷ ۰۹۳۷